Verbeteringen aan de fietssnelweg

De provincie Antwerpen heeft onlangs over de hele lengte van de fietsostrade van Mechelen tot Antwerpen de mankementen in kaart gebracht. Dit gaat zowel over grote verbeterpunten als kleinere aandachtspunten.
“Deze week hebben wij al de kleine aandachtspunten verholpen”, zegt schepen van mobiliteit Eric Janssens (CD&V). “
Het gaat over het aanbrengen van signalisatie met borden en markeringen. Op het einde van de stationsparking en ter hoogte van de aansluiting met onze gemeentelijke fietsverbindingen richting Heisbroekweg en Kasteellaan werden haaientanden en extra signalisatieborden aangebracht, om zo duidelijk te maken dat de fietsers op de fietssnelweg voorrang hebben.
Een groter werk is het verleggen van de fietsostrade naar de rand van de stationsparking. Dit is mee opgenomen in het masterplan voor de heraanleg van de stationsomgeving. Het verleggen van de fietsostrade is eind dit jaar voorzien.”