Tijdens de coronaperiode gaf de exporuimte in het gemeentehuis lange tijd een kale indruk. 44 kunstenaars van binnen en buiten onze gemeente brengen daar nu verandering in. Schepen van cultuur Eric Janssens (CD&V) nam het initiatief voor de grootse groepstentoonstelling HAVET (het Zweedse woord voor “de zee”). Het is het startschot voor een golf van prachtige solotentoonstellingen.

HAVET, geïnspireerd op het gelijknamige gedicht van Göran Palm, laat kunstenaars toe hun eigen kijk te geven over de grootsheid van de zee. “In zijn gedicht vergelijkt Palm de zee met het Louvre. Voor deze gelegenheid toveren wij ons gemeentehuis om in een klein Louvre, waar werken van schilders en fotografen je zullen meevoeren naar de zee en je de zilte zeelucht tot in Katelijne op kan snuiven”, vertelt Eric Janssens

De tentoonstelling is door het publiek te bezoeken tijdens de openingsuren van het gemeentehuis (alle weekdagen van 9 tot 12 uur; dinsdag bovendien van 16 tot 20 uur en woensdag ook van 14 tot 16 uur). Ook is de expo op drie zondagen te bezichtigen, namelijk op 13 en 20 maart en 3 april, telkens van 14 tot 17 uur.

Wees welkom op ons Katelijnse strand!
Met HAVET vertellen 44 kunstenaars over het grandioze van de zee:
Hendrik Nachtegaele – George De Decker – Jasper Léonard – Magda Resseler – Kloot Per W – Björn De Buck – Nancy Luijks – Agnes Van Parijs – Annemie Leestmans – Annick Collet – Barbara Van den Broeck – Bart Ramakers – Ad Musters – Carine Jacobs – Chris Troniseck – Cloo Potloot – Coquelicot de Paris – Dirk Belloy – Eddy Van Leuven – Hans Vereeck – Eddy Verloes – Erika Porrez – Eric Janssens – Fred Delameilleure – Jill Van Wijnsberghe – Jef De Sutter – Liliane Crahay – Marc Janssens – Marie Chimkovitch – Mariella Verschelden – Marie-Louise Pauwels – Martine Dosselaere – Patrick Van Craeynest – Petra Van Engelen – Philippe Van Goethem – Renilde Bellens – Steven Boers – Carlo Buyck – Sven Langmans – Toni Meert – Uschi Gils – Veerle Deknopper – Vera Cauwenberghs – Willy Heroes.