Mondmaskers met filter huis aan huis bezorgd

Elke inwoner vanaf 12 jaar van Sint-Katelijne-Waver ontving vandaag het door het gemeentebestuur beloofde mondmasker met filter. Medewerkers van de gemeente en onze schepen van welzijn, Sarah De Keyser (CD&V), brachten vandaag in totaal 18.264 mondmaskers aan huis.

Nadat de federale veiligheidsraad eind april besliste dat mondmaskers een belangrijke rol zouden spelen in de exitstrategie, bestelde het gemeentebestuur onmiddellijk mondmaskers met filter voor alle inwoners vanaf 12 jaar.

“Het verpakken en aan huis brengen van de mondmaskers was een serieuze logistieke onderneming. Maar... vele handen maken licht werk. De voorbije dagen hebben de gemeentelijke diensten bergen werk verzet om de tijdige bedeling van de mondmaskers mogelijk te maken. Al deze medewerkers verdienen een dikke merci”, vertelt schepen Sarah De Keyser.

Ook de leerkrachten en het personeel van alle scholen in onze gemeente (niet alleen de gemeentelijke scholen) hebben inmiddels een mondmasker met filter ontvangen. Zo dragen we er toe bij dat de geleidelijke heropstart van de scholen in zo veilig mogelijke omstandigheden kan gebeuren.

“De coronacrisis plaatst ons voor nieuwe uitdagingen en dwingt ons allemaal om onze levenswijze aan te passen. Het dragen van een mondmasker is niet steeds aangenaam, maar enkel door het verder in acht nemen van de veiligheidsvoorschriften kunnen de coronamaatregelen verder worden versoepeld”, besluit Sarah De Keyser.

Bij vragen: contacteer het gemeentebestuur dan via www.skw.be/mondmasker (contactformulier) of op werkdagen telefonisch op 015/30 50 54 (tussen 9 en 12 uur).