Maatregelen tegen het fileprobleem Liersesteenweg-R6 via extra rijstrook

Vlaams Gewest geeft gehoor aan vraag Sint-Katelijne-Waver

Sinds enige tijd wordt de wijk Elzestraat geteisterd door files op de Liersesteenweg, met gevolgen voor andere straten in de omgeving. De werken op het kruispunt R6-Antwerpsesteenweg zijn daar niet vreemd aan, maar er dienen ook enkele structurele maatregelen genomen te worden aan het vorig jaar heraangelegde kruispunt R6-Liersesteenweg.

“Het gemeentebestuur van Sint-Katelijne-Waver drong al geruime tijd bij het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) van het Vlaams Gewest aan om de fileproblematiek structureel aan te pakken”, zegt schepen van mobiliteit Eric Janssens (CD&V).
Vrijdag 26 juni starten de werken, waarbij AWV tussen het kruispunt met de Walemstraat en Clemenceaustraat en de R6 twee volwaardige rijstroken zal creëren: de linkerrijstrook om rechtdoor te gaan, de rechterrijstrook om rechtsaf te slaan (richting E19). Zo wordt voorkomen dat men moet invoegen om daarna opnieuw uit te splitsen. Een deel van de middenberm zal hiervoor worden opgebroken en de parkeerplaatsen langs de rijbaan verdwijnen.

Deze werken zullen een tweetal weken duren. Het verkeer richting Duffel kan gewoon doorrijden, maar richting R6 is een omleiding via Lange Zandstraat en Antwerpsesteenweg voorzien.