Grondige opfrisbeurt voor diverse straten in Pasbrug

Nadat de Jozef Van Esschestraat en de Sint-Libertusstraat in de wijk Pasbrug vorige maand een nieuw wegdek kregen, starten volgende week werkzaamheden aan het IJzerenveld tussen Borgersteinlei en Putsesteenweg.
De klinkerverharding in het midden van de rijbaan is op verscheidene plaatsen erg verzakt en wordt heraangelegd. De werken zullen een tiental dagen duren. Dit stuk van het IJzerenveld zal dan afgesloten zijn voor autoverkeer.
Er is een omleiding voorzien via de Putsesteenweg, R6 en Berlaarbaan. Ook de parking aan het kerkhof in de Borgersteinlei wordt vernieuwd. Er wordt plaats voorzien voor 27 wagens, waaronder 2 voor mensen met een beperking en 2 voor elektrische wagens.
Verder komen er ook fietsenstallingen. Rond de parkeerplaatsen komt een grasperk en aan de ingang naar de begraafplaats twee bomen. Het voetpad, dat nu rond de parking loopt, verhuist richting de rijbaan en wordt verhoogd aangelegd. “Deze werken duren tot september 2020.
Het autoverkeer in de Borgersteinlei zal geen hinder ondervinden”, aldus schepen van mobiliteit Eric Janssens (CD&V).
Rond de jaarwisseling starten ook de riolerings- en wegeniswerken in de Schorsemolenstraat (eerste stuk vanaf het IJzerenveld). “Dit deel van de Schorsemolenstraat verkeert reeds geruime tijd in heel slechte staat. Ik ben blij dat ons gemeentebestuur dit nu ook aanpakt”, vertelt Divan Nas (kernvoorzitster CD&V Pasbrug-Nieuwendijk).