Op het overlegcomité van 3 december werd beslist dat basisscholen in Vlaanderen in elk klaslokaal een CO₂-meter moeten installeren. Het gemeentebestuur van Sint-Katelijne-Waver plaatste meteen een bestelling om de scholen van voldoende meters te voorzien. Schepen van onderwijs Sarah De Keyser ging de meters zelf, samen met de coördinator gemeentelijk en flankerend onderwijs overhandigen aan de  basisscholen in de gemeente.

“Om niet te moeten wachten op de middelen van de overheid en de stormloop op CO₂-meters voor te zijn, beslisten we als lokaal bestuur zelf een aankoop te doen voor de basisscholen”, vertelt Sarah De Keyser, schepen van onderwijs.
“We schonken de 7 basisscholen in onze gemeente kwalitatieve meters waarmee ze de luchtkwaliteit in de klas kunnen bewaken. Voor de aankoop konden we als gemeentebestuur rekenen op de technische kennis en contacten van onze diensten.”

Ventilatie en luchtkwaliteit blijken enorm belangrijk te zijn in de strijd tegen corona. We vinden het dan ook heel belangrijk dat elke school deze strijd gelijk kan voeren. Dat is dus exact wat we bedoelen met flankerend beleid, en waarvoor we deze legislatuur extra budgetten inschreven voor flankerend onderwijsbeleid.