De werken voor de bouw van de fly-over aan het kruispunt R6-Antwerpsesteenweg gaan goed vooruit. De fietstunnel onder de R6 is volledig afgewerkt. Op woensdag 8 januari werd de fietstunnel feestelijk geopend. Vanaf nu kan je veilig en comfortabel door de ruime tunnel fietsen en wandelen. De doorgang over het kruispunt werd afgesloten, zodat fietsers tijdens de werken veilig de R6 kunnen kruisen. De nieuwe route voor fietsers loopt tot het einde van de werken via de Karekietstraat en de Mezenstraat in Mechelen, over de brug van de Otterbeek, vervolgens door de nieuwe tunnel en via een tijdelijk fietspad naar de Irisstraat in Sint-Katelijne-Waver terug naar de Antwerpsesteenweg.

“Op langere termijn zal de fietstunnel aansluiten op een nieuw fietspad naar Sint-Katelijne-Waver en een nieuwe fietsverbinding tussen Mechelen en Sint-Katelijne-Waver vormen,” zegt schepen van mobiliteit Eric Janssens.