Borgersteinpark wordt verfraaid

De gemeente Sint-Katelijne-Waver krijgt van het Agentschap Natuur en Bos € 144.595,50 voor de verfraaiing van het Borgersteinpark. In het park komen onder andere sporttoestellen, natuurlijke speelelementen en een zone voor evenementen. Tegen 2022 moet alles klaar zijn.

Momenteel is het park nog eigendom van de vzw Borgerstein. In de loop van 2020 krijgt het een grondige opfrisbeurt. Daarna wordt het overgedragen aan de gemeente. “Het Borgersteinpark moet een centrale rol krijgen in de wijk Pasbrug. Het wordt voorzien van de nodige rustplekken en aparte zones voor sport, spel en evenementen,” zegt schepen voor evenementen Eric Janssens (CD&V). “Er bestaat overigens al een lange traditie van activiteiten in het park, zoals het volleybaltornooi van KWB Libertus in het pinksterweekend en in de kerstperiode staat er een grote kerststal en kerstbar met optredens. In de toekomst kunnen er nog andere activiteiten georganiseerd worden”.  “Op zaterdagnamiddag 28 maart organiseert CD&V een infomoment waarbij we aan de buurtbewoners de opwaardering van het park toelichten. Nadien volgt een rondleiding in het park zelf. Ideeën en suggesties zijn dan welkom”, vult Divan Nas, CD&V-kernvoorzitter van Pasbrug-Nieuwendijk aan.