Wist u dat ...

1. Het volgens de schepen van Openbare Werken, verboden is oppositie te voeren
           tijdens het bouwverlof

December 2016

1.  Dat de Leemstraat terug wordt opgebroken tussen huisnummer 129 en 145. Ze zijn een kabel van Proximus vergeten te leggen.

Maart 2014

1. De schepen voor Dierenwelzijn, tevens schepen van Financiën, er ondanks eerdere beloften in slaagde om 0,0 euro voor dierenwelzijn in haar budget in te schrijven
  2. Eddy Vercammen in de gemeenteraad nog steeds als "burgemeester" wordt aangesproken ?

December 2013

1. De meerderheid prat gaat op de restauratie van het monument Ysebrant De Lendonck alsof het hun verdienste is ?
    Sommige personen die nu fier poseerden voor de pers tijdens de onthulling van dit momument, altijd tegen deze restauratie waren ?
  2. U vanaf 1 januari 2014 een bijkomende vaste bijdrage van 54 € per jaar aan  Ivarem zult moeten betalen bovenop de aankoop van huisvuilzakken ?

Mei 2013

1. het CD&V-seniorenfeest dit jaar voor de 40ste keer plaatsvindt op 21 september 2013 in de hallen van de veiling ?
    Senioren, hou deze namiddag alvast vrij !
  2. Raymond Van Campenhout herkozen werd als CD&V-seniorenvoorzitter voor de regio Mechelen ,
  3. Eric Janssens en Chris Vervoort verkozen werden in het provinciaal CD&V-bestuur ?
  4. De nieuwe schepen van leefmilieu (Samen Anders/ Sp-a) op de gemeenteraad van 4 maart de afschaffing van de gemeentelijke subsidie van €600 voor zonneboilers aankondigde ?
    CD&V vroeg om deze duurzame sibsidie zeker te behouden tot het einde van 2013, maar dit werd van tafel geveegd.
  5. De nieuwe schepen van leefmilieu belooft om het uitgespaarde bedrag te zullen gebruiken voor andere duurzame projecten, terwijl zijn collega schepen (Samen Anders/ Open VLD) dit puur als een besparingsmaatregel beschouwt ?
  6. Het nieuwe gemeentebestuur op de gemeenteraad van 4 februari bij meerderheid een meerjarenplanning heeft goedgekeurd die vol fouten staat ? Toen CD&V hierover vragen stelde, kon alleen maar geantwoord worden dat dit een meerjarenplanning "pro forma" was. Het betreft hier wel een planning die het beleid van de komende jaren beschrijft !
  7. Het nieuwe gemeentebestuur van plan is om de voorgevel van het oudste gedeelte van het St-Elisabeth rusthuis af te breken, ondanks het feit dat deze gevel werd opgenomen in de inventaris van waardevol erfgoed ?
    Men de erfgoedraad hiervoor niet heeft geraadpleegd ? Ging men niet anders communiceren ?