Reacties op ons WIJ-blad van deze maand

donderdag, 29 juni, 2017
Reacties op ons WIJ-blad van deze maand

We zijn zeer verheugd dat we zo veel reacties krijgen op ons WIJ-blad. Dit betekent dat het wel degelijk gelezen wordt. Als de reacties echter de waarheid geweld aandoen, vinden wij dat wij ook het recht hebben hierop te reageren.

Beweren dat boeken op school een goed alternatief is voor het sluiten van de bibliotheekfilialen, is niet correct: er zijn veel minder boeken ter beschikking voor de leerlingen in de scholen dan dat dit was in de filialen.

Het initiatief van de boekenruilkastjes is lovenswaardig omdat het mensen uit de buurt samenbrengt. Onze partij steunt dit dus ten volle, ondanks het feit dat wij het sluiten van de filialen nog steeds een spijtige zaak vinden.

De schepen heeft inderdaad het boekenruilkastje op de Mechelsesteenweg officieel geopend, maar de kosten die de gemeente hiervoor heeft gemaakt, was de prijs van enkele flessen cava. De wijn en frisdrank is door Sylke Pex zelf betaald. Bovendien heeft zij zelf de putten gegraven en beton gegoten omdat het kastje op priv├ęterrein geplaatst werd.
In eerste instantie had Sylke Pex voorgesteld om het boekenkastje op de hoek van de Hogerheide en de Valkstraat te plaatsen, achter de bank, maar de bibliotheek was zelf vragende partij om het in haar voortuin te plaatsen.
Weet u dat de gemeente zelfs geen geld wilde spenderen om boeken aan te leveren, nog steeds niet !