Onze gemeente heeft beslist dit jaar de gemeente ter beschikking te stellen als hotspot voor de Open Bedrijvendag in samenwerking met Voka, deze dag zal doorgaan op zondag 06/10.

Voor onze gemeente is de Voka Open Bedrijvendag een zeer belangrijk evenement.  In onze gemeente is heel wat bedrijvigheid en meer en meer KMO’s vestigen zich hier.  Onze gemeente heeft zeer recent enkele nieuwe bedrijventerreinen ontwikkeld, de KMO-zone Dreefvelden wordt stilaan volledig ingenomen door nieuwe bedrijven en binnenkort komt Veiling Zuid er aan.

Lokale economie is voor onze gemeente een belangrijk thema, er is de laatste jaren al heel wat aandacht besteed aan onze detailhandelaars via onze VZW winkelpromotie, denk maar aan de Skwinkelbon.  Onze gemeente wil dit jaar een stap verder gaan en we willen ook onze KMO’s meer in de kijker brengen.  Om het goede voorbeeld te geven is er beslist dat ook de gemeente zelf gebouwen gaat openstellen voor het publiek, er is ondertussen al beslist dat dat het gemeentehuis zal worden.

Vorige editie in 2014 was een groot succes, men spreekt van 27.000 bezoekers die dag.  We kunnen stellen dat de deelnemende bedrijven heel wat aandacht zullen krijgen.  Er hebben tot nu toe al een 6-tal bedrijven ingeschreven, deze editie gaat terug een groot succes worden.

Sven Verelst
Schepen