CD&V Sint-Katelijne-Waver en Beweging.net hebben het genoegen u uit te nodigen voor een gespreksavond over recente ontwikkelingen in het erfrecht.
De nieuwe erfrechtwet van 31 juli 2017, die op 1 september 2018 in werking zal treden, wijzigt grondig de voor uw successieplanning relevante spelregels. Deze wetswijziging biedt u aanzienlijk ruimere mogelijkheden om zelf de verdeling van uw nalatenschap te regelen, dit evenwel zonder de familiale solidariteit te doorbreken. Zo sleutelt de wet onder meer aan de categorieën van beschermde of reservataire erfgenamen en aan de omvang van hun voorbehouden deel of reserve.

Ondertussen liggen ook op Vlaams niveau plannen op tafel om de erfbelasting te hervormen. Naast een aanpassing van de tarieven en vrijgestelde sommen, voorziet het voorliggende ontwerp eveneens in een aanpassing van de regels betreffende de erfenissprong ten voordele van de kleinkinderen.
Op onze gespreksavond lichten Servais Verherstraeten (advocaat en CD&V-fractieleider in de Kamer) en Björn Cloots (advocaat uit Onze-Lieve-Vrouw-Waver) deze hervormingen toe.
De gespreksavond vindt plaats op dinsdag 27 maart 2018 om 20u00 in het Parochiecetrum  Sint-Catharina te Sint-Katelijne-Waver. Meer praktische info omtrent de gespreksavond vindt u op de bijgevoegde flyer en op de uitnodiging hieronder

De toegang is vrij en u hoeft niet in te schrijven.

Wij hopen van harte u op dinsdag 27 maart 2018 talrijk te mogen begroeten, en verblijven inmiddels,

• Justitie & Veiligheid