CD&V Sint-Katelijne-Waver duidt lijsttrekker aan

zaterdag, 30 september, 2017
CD&V Sint-Katelijne-Waver duidt lijsttrekker aan

Op zaterdag 30 september heeft Wouter Beke, nationaal CD&V-voorzitter als gastspreker op het seniorenfeest van CD&V Sint-Katelijne-Waver bekend gemaakt dat Sylke Pex lijsttrekker zal zijn voor de gemeenteraadsverkiezingen op 14 oktober 2018.

Sylke Pex is een prille veertiger, die enkele jaren geleden haar man vroegtijdig verloren heeft na een slepende ziekte. Momenteel houdt zij zich voltijds bezig met de opvoeding van haar twee kinderen.

Zij heeft politieke en sociale wetenschappen gevolgd en werkte tot voor kort als commercieel vertegenwoordiger voor Dupont. Zij heeft ook de politieke academie van CD&V gevolgd.

Sylke Pex: “Voor velen ben ik een totaal nieuw iemand. Mijn keuze voor CD&V was er echter al op jonge leeftijd. CD&V is voor mij altijd een partij geweest die haar verantwoordelijkheid neemt en het overleg voorop stelt. Christendemocratie staat voor een samenleving waar aandacht is voor het verhaal van iedereen.  Zeker nu onze samenleving steeds meer en meer behoefte heeft aan evenwicht, rust en zekerheid, moeten wij ons focussen op het verbinden van mensen, ongeacht hun afkomst, religie, financiële toestand, politieke overtuiging of noem maar op.

En dit is zeker ook op lokaal vlak van belang. De verkiezingen zijn op 14 oktober 2018, maar onze campagne start nu. En het zal een campagne zijn met een positieve boodschap, wij willen bruggen slaan en verder bouwen op wat goed is. Hetgeen als minder positief ervaren wordt, willen we ombouwen tot iets positiefs.”