Raymond Van Campenhout

16 september 1944 - 18 oktober 2014

In Memoriam Raymond Van Campenhout

Op 18 oktober 2014 overleed, geheel onverwacht, Raymond Van Campenhout.
Raymond was in onze afdeling actief als voorzitter van de CD&V-senioren. Daarnaast was hij ook voorzitter van de provinciale en regionale afdeling van de CD&V-senioren.

Raymond was een gedreven man en een steunpilaar van onze partij.

In 1976 werd hij voorzitter van de CVP-jongeren van Sint-Katelijne-Waver. Vanaf 1983 tot 1998 was hij voorzitter van de CVP-afdeling van Sint-katelijne-Waver.
Sinds 2006 was hij voorzitter van de CD&V-senioren. Jarenlang zette hij zich belangeloos in voor de partij waarin hij zo sterk geloofde.
Ook bij momenten dat hij niet gehoord of begrepen werd, liet hij zich niet uit zijn lood slaan en werkte hij passioneel en doelbewust voort aan zijn ideaal om de christendemocratie te propageren.
Raymond engageerde zich sterk in onze gemeenschap. Vooral het verenigingsleven beschouwde hij als een hoeksteen van onze samenleving. Het deed hem veel pijn toen de huidige bestuursmeerderheid besliste om de sporthal en het zwembad Leyland te sluiten.
Een andere bekommernis was de mobiliteit in onze gemeente. Raymond werkte in het begin van zijn beroepsleven mee aan de eerste plannen van de R6. Hij was dan ook heel gelukkig dat de doortrekking uiteindelijk na zo vele jaren een feit is geworden.

De laatste jaren was hij ook bezig met de ontwikkeling van een toekomstvisie voor de stationsomgeving waarbij de knoop aan het station voor zowel de fietsers, de automobilisten, de bus- en treingebruikers, zowel mobiele als minder-mobiele mensen, kon ontward worden.

Raymond laat een leegte achter bij velen onder ons. Hij hielp problemen oplossen bij wie zijn hulp vroeg. Hij was oprecht geïnteresseerd in het geluk, maar ook in de zorgen en tegenslagen van de mensen die hj ontmoette. Nooit deed iemand tevergeefs een beroep op hem en zo zal hij door velen herinnerd worden.
Mensen waren belangrijk voor hem, zonder onderscheid in rang of stand.
Hij kwam steeds uit voor zijn mening en was evenzeer bereid om naar de mening van anderen te luisteren, maar met flauwekul moest je bij hem niet aankomen.

Recht door zee en met het hart op de juiste plaats. Laat ons Raymond nog lang herinneren als een fijne man die vurig opkwam voor zijn idealen.
Wat kan er nog een mooier cadeau zijn voor hem dan dat we allen samen zijn werk verder zetten met dezelfde inzet en gedrevenheid.
CD&V biedt de familie Van Campenhout zijn oprechte deelneming aan.

Wilfried Van den Acker
Voorzitter CD&V Sint-Katelijne-Waver