Onlangs namen we afscheid van voormalig OCMW-voorzitter Paul Walravens. Paul werd op 23 september 1933 in Mechelen geboren en overleed er op  13 februari 2015.

In Memoriam Paul Walravens

Hij woonde ruim 40 jaar in de Sint-Libertusstraat te Sint-Katelijne-Waver (Pasbrug) en was gehuwd met Josée Tourné. Samen hadden zij 4 kinderen. Nadat hij het diploma van maatschappelijk werker aan de Sociale Hogeschool in Heverlee behaalde, was hij gedurende vele jaren werkzaam in de sociale sector, onder andere in PMS-centra in Heist-op-den-Berg en Mechelen. Later werd hij directeur van de Jongenstehuizen Ivo Cornelis en secretaris van de Christelijke Mutualiteit arrondissement Mechelen. Hij vervulde ook vele jaren het voorzitterschap van het Centrum Geestelijke Gezondheidszorg. Daarnaast was hij ook actief in tal van sociale organisaties (KAJ, KWB, Gezinsbond, KVG, ACV en ACW).

In 1983 werd hij in onze gemeente OCMW-raadslid, van 1989 tot 1995 was hij OCMW-voorzitter. In die functie zorgde hij voor tal van nieuwe initiatieven binnen het OCMW en werd een nieuw OCMW-secretariaat gebouwd. Hij was ook lange tijd actief binnen de CD&V-kern Pasbrug-Nieuwendijk.

Paul was een minzaam man van weinig woorden, hij had een luisterend oor voor mensen die het moeilijk hadden. Naast een fijn gevoel voor humor, hield hij vooral van de natuur en cultuur. Vooral zijn bewondering voor de muziek van Johann Sebastian Bach was bekend.

CD&V Sint-Katelijne-Waver wenst de familie van Paul veel sterkte.

Eric Janssens