Edgard De Samblanx

6 juli 1934 – 30 juli 2013

Edgard De Samblanx bij de overdracht van  de bevoegdheden van schepen dr. Gevers  (laatste burgemeester van O.L.V.-Waver)
Edgard De Samblanx overleed op 30 juli 2013 op 79-jarige leeftijd. Hij was in 1970 voor het eerst verkozen  in Onze-Lieve-Vrouw-Waver.
Met de fusie in 1976 werd hij verkozen voor de CVP en volgde  na vier jaar zijn vriend dr. Gevers op als schepen voor de fusiegemeente Sint-Katelijne-Waver. In 1982 werd hij herkozen en nam terug plaats als gemeenteraadslid. Hij was, als prefect van het Sint-Romboutscollege  begaan met de opvoeding van de jeugd. Vanuit dit oogpunt was hij  ook bijzonder begaan met het onderwijs in de gemeente.
Zo lag hij mee aan de basis van de fusie tussen de kleuter en lagere scholen van Waver.
Hij was als actieve parochiaan (o.m. lector) begaan met het wel  en wee  van zijn parochie Hagelstein met o.m.  de Lourdesgrot naast zijn woning in de Rozenlaan.
Tot vele van zijn andere maatschappelijke activiteiten vernoemen wij dat  hij de stichter was van de scouts van Haacht Station, in Waver was hij o.m.  bestuurslid van de Kon. Fanfare St.-Cecilia. Maar Edgard was vooral begaan met mensen.  Getuige daarvan zijn tomeloze inzet bij ziekenzorg.

Alles samen  - werk, politiek en vrije tijd – steeds onder de leuze: “mensen graag zien ,da’s mijn hobby”.

CD&V biedt zijn oprechte en christelijke deelneming aan de familie De Samblanx-Slaets.